Venäjän päästöt vain puolet Euroopan päästöistä!
Suomen valtamedia on onnistunut iskostamaan suomalaisten tajuntaan, että lähialueen pahin kasvihuonepäästöjen aiheuttaja on Venäjä.
Euroopasta on luotu mielikuva, että Eurooppa on maailman puhtain maanosa.
Tutkimusten mukaan Venäjän kasvihuonepäästöt ovat 2,8 miljoona tonnia ja Euroopan päästöt 4,7 miljoonaa tonnia. Venäjän päästöt Euroopan päästöistä ovat siis lähes puolta pienemmät.
Linkki lähteeseen;
http://www.europarl.europa.eu/news/fi/headlines/society/20180301STO98928…
Eurooppa on Kiinan ja Yhdysvaltain jälkeen maailman kolmanneksi saastuttavin maanosa.
Euroopan saastuttavin maa on ylivoimaisesti Saksa ja perässä tulee Birit,Ranska ja Puola. Suomen osuus Euroopan kasvihuonepäästöistä on n. 1,2% ja maailman päästöistä 0,14%:a.
Presidentti Niinistö on kovistellut Putinia "Arktisesta mustasta hiilestä". Oliskohan ensin parasta siivota Euroopan mustahiili ja vasta sitten alkaa kovistelemaan Venäjää.
”Tutkimusten mukaan Venäjän kasvihuonepäästöt…”.
Ilmeisesti venäläisten ”tutkimuksen” mukaan. Uskooko joku muu ?
https://yle.fi/uutiset/3-7162588
Venäjän muut päästöt ovatkin sitten ihan omaa luokkaansa.
Ilmoita asiaton viesti
Pekka nämä tilastot ovat Euroopan parlamentin sivuilta. Heh, taidat ole YLE manipuolaation vallassa.
Ilmoita asiaton viesti
Ja turha on päästöjä suhteuttaa asukaslukuun… Menisi hyvä valhe pilalle.
Ilmoita asiaton viesti
Itse olin ehtinyt jo aiemmin esittämään päästöt pinta-alaa kohti ja päästöt asukasta kohti:
http://rjaaskel.puheenvuoro.uusisuomi.fi/272030-si…
Pinta-alaa kohti Venäjän päästöt ovat n. 1/7 EU:n keskiarvosta, ollen Ruotsin ja Norjan välissä. Asukasta kohti Venäjä on EU:ta suurempi päästäjä, ollen Islannin ja Etelä-Korean välissä.
Yang Yang ja kumppaneiden tutkimuksen perusteella nokipäästöt eivät olekaan kovin merkittäviä globaalisti:
https://roskasaitti.wordpress.com/2019/03/11/noki-…
Ilmoita asiaton viesti
Venäjästä pitää ottaa mallia raideliikenteestä ylipäänsä ja erityisesti välillä Pietari – Moskova. Siinä on Venäjä tehnyt hyvin.
Ilmoita asiaton viesti
Esa-Jussi, tiedän, että luet venäjää. Tässä kiinnostava artikkeli Sapsan-junasta:
http://www.promved.ru/articles/article.phtml?id=18…
Moskovan ja Pietarin välillä liikkuva, Siemensin valmistama ”Sapsan”-luotijuna (kaunis nimi tarkoittaa ”muuttohaukka”) toimii siis saksalaisloistavasti. Kävi kuitenkin ilmi, että Venäjän rautatiet maksoi kyseisestä junasta 7 kertaa enemmän kuin Kiinan rautatiet, vaikka Kiinan ostama Siemens-juna pystyy ajamaan jopa 394 km/h verrattuna Sapsanin 250 km/h. Niin artikkelin kirjoittaja kuin me, valppaat lukijat, tiedämme, mistä moinen ero johtuu…
Venäläistuttavani kertovat, että kyyti on hyvä ja juna upea, mutta lippujen hinnat tavallisille venäläisille hirvittävät. Senkin syy selviää siis ylläolevasta artikkelista..
Ilmoita asiaton viesti
Hemmon on aivan pakko ottaa esille politiikan kuuma aihe: ”Ilmaston muutos”.
Nyt kerrankin olen Hemmon kanssa yhtä mieltä. Maailman suurimman alueen hallitsija, Venäjä, ei kerta kaikkiaan pysty noin vähäisellä populaatiolla (144 milj) pilaamaan ilmaa noin suurella alueella. Totta Hemmo puhuu.
Vesien pilaamisessa Venäjä on kuitenkin maailman mestari. Paras ympäristöteko olisi rakentaa Kronstadin pato vedenpitäväksi. (Venäjän vesien pilaamisesta puhun tosiaan omakohtaisesta kokemuksesta, Venäjällä)
Ilmoita asiaton viesti
Venäjää pelkäävät älkää kommentoiko, koska sitä on esillä ihan tarpeeksi medioissa 😉
Ilmoita asiaton viesti